Serviceinriktad kundtjänstmedarbetare på halvtid

I takt med att Hörby Bruk växer behöver vi bredda vårt team på kundtjänst. Vi söker nu en kundtjänstmedarbetare på halvtid där arbetstiderna kommer var 12.30 – 16.30. Är du en prestigelös lagspelare med stort engagemang i det du gör och har erfarenhet från kundtjänst eller innesälj? Är du strukturerad och gillar administration? Då kan du vara den vi söker!

Om företaget 
Hörby Bruk är ett välkänt varumärke och vi är sedan många år tillbaka marknadsledande på skottkärror i Sverige. Vi är också en ledande producent i Norden på lekredskap för den privata trädgården. Och flera av våra produkter har genom åren blivit välkända klassiker. En anledning till detta är att vi konsekvent kombinerar lång svensk hantverkstradition med modern teknik i vår produktion. Resultatet är en unik kvalitet och ergonomi som inte bara syns utan som också upplevs, år efter år, från generation till generation. Vi är stolta över att föra svensk hantverkstradition vidare in i framtiden. 

Arbetsbeskrivning
Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ingå i vår marknadsavdelning om 5 personer och blir en viktigt del av vår kundtjänst. Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av:

  • Kundkontakt på telefon och mail
  • Orderhantering
  • Fakturering, kreditering
  • Posthantering
  • Produktsupport
  • Säljsupport
  • Reklamationsärenden
  • Övrig kundsupport och administrativa uppgifter

Vi är en relativt liten organisation och det är viktigt att du har lätt att anpassa dig i ett lag. Vi är ett glatt gäng med ärmarna uppkavlade och har alltid nära till skratt. Att serva våra kunder är det bästa vi vet och några av våra kärnvärden på Hörby Bruk är ”kundfokus”, ”kvalitet” och ”lagarbete”. I den här rollen har du mycket kundkontakt och det är något vi tar för givet att du trivs med.Vi ser gärna att du bor i närheten av Hörby men det är inget krav.

Kvalifikationer
 Du har gärna erfarenhet av en liknande roll. Du har en utbildning på lägst gymnasienivå. Du har god IT-kompetens och är en van användare av Excel och övriga Officepaketet. Du är flytande i svenska i både tal och skrift, men behärskar även engelska på en god nivå. Ytterligare språkkunskaper är ett plus .Som person är du prestigelös, lojal, självgående och proaktiv och tar dig an utmaningar med en positiv inställning och god samarbetsförmåga. Du har vidare ett gott sinne för administration, arbetar strukturerat framåt och är van vid att prioritera ditt arbete. Du trivs i en omväxlande roll med flera bollar i luften och gillar att ta hand om våra kunder.

Övrigt 
Tillträde: senast Januari 2021. Rekrytering sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort.
Typ av anställning: Projektanställning 1 år med möjlighet till tillsvidareanställning.
Skicka in din ansöka till försäljningschef Johan Dravegård, bifoga ditt CV och personliga brev.
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johan på tel. 070-576 32 55 eller mail: johan.dravegard@horbybruk.se

Publicerat

15 oktober 2020

Dela

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår
1 sv